Elektronikus tájékoztatási szolgáltatások fejlesztése EU támogatással

A Magyar Szabadalmi Hivatal az utóbbi években komoly lépéseket tett az elektronikus úton történő nyilvántartás, tájékoztatás nyújtotta lehetőségek alkalmazása terén. Ennek folytatásaként az ÚMFT EKOP 1.A.1 finanszírozásában elindult az "Elektronikus tájékoztatási szolgáltatások fejlesztése" projekt, aminek elsődleges célja az ügyfél-elégedettség és a munkahatékonyság növelése. Ennek elérésére a projekt keretében megtörténik:

    - az új elektronikus ügyfélkapcsolati szolgáltatások kialakítása, felhasználva a központi szolgáltatások által nyújtott lehetőségeket (kormányzati ügyfélkapu és hivatali kapu);
    - a már meglévő elektronikus szolgáltatások színvonalának emelése, funkcionalitásuk bővítése;
    - az ügyfél kommunikáció mind magasabb fokú elektronizálásának elérése;
    - a minőségi elektronikus szolgáltatások kiszolgálásához, a belső, jelenlegi meglévő rendszerek, adatbázisok logikai és műszaki színvonalának javítása.

A projekt keretében, 2009 júliusában elkezdődött a projekt előkészítése, a hivatal mindenre kiterjedő üzleti folyamatainak feltérképezése és a megvalósításhoz szükséges alap üzletviteli követelmények meghatározása.

Jelenleg a műszaki kivitelezés előkészítése történik, valamint a pályázat céljaival és az október1-jétől hatályba lépett - az elektronikus ügyintézés feltételeit szabályozó - jogszabályi változásokkal összhangban lévő műszaki feltételek megvalósítása. Az előkészítést követően közbeszerzési eljárás keretében kiválasztott vállalkozó végzi a komplex rendszer kialakítását a Hivatal szakmai felügyelet mellett.

2010/02/24